Mandala w różnych kulturach

Mandala (sanskryt na okrąg "lub ukończenie") ma długą historię i jest uznawana za głębokie duchowe znaczenie i reprezentację całości.

W najbardziej podstawowej formie, buddyzm tybetański może być podzielony na dwie szkoły studiów. Po pierwsze, badanie sutr jest doskonalone; Są to nauki Buddy Shakyamuni. Kolejną fazą studiów jest tantra, którą nauczał także Budda zaawansowanym praktykom. Tantra to studium medytacji nad bóstwem, czyli Buddą i uważane za szybką drogę do oświecenia. Tradycyjnie, student buddyzmu jest zobowiązany do badania sutr przed zezwoleniem na badanie tantry. To nadal dotyczy tradycyjnych monastycznych uczonych w tradycji buddyjskiej tybetańskiej.

Tworzenie mandali lub zendala jest samouczące i bardzo relaksujące. Mogą być wykonane w dowolnym medium i kolorze. Mogą być trwałe lub tymczasowe, takie jak mandali z piasku w kolorze tybetańskim. Po ukończeniu tych skomplikowanych, pięknych wzorów są przemijane jako wyraz wypełnienia, cel zadowolony lub zrozumiana lekcja. Piasek zostaje wówczas ceremonialnie zdeponowany w bieżącej wodzie. W rzeczywistości, tworząc organiczny okrąg z naturalnych materiałów jest ogromnie terapeutycznym i medytacyjnym doświadczeniem. To daje możliwość prawdziwie spotykać się, dlatego te narzędzia terapeutyczne są używane przez wielu na całym świecie. Przenika wszystkie religie i kultury, ponieważ są one reprezentacją życia, jak wiemy.

Wspaniały artykuł. Niedawno miałem wielkie przywilej oglądania grup mnichów z Drepung Loseling tworzących w ciągu wielu dni bardzo pięknych mandali piaskowych; To było dla mnie prawdziwie duchowe przeżycie, a ten artykuł pomógł mi zrozumieć prawdziwe znaczenie, a może pomógł mi pogłębić zrozumienie mojej wiary. Dziękuję Ci.


Mam tylko szybkie pytanie, które chciałbym odpowiedzieć. To będzie bardzo specyficzne. Zastanawiałem się, czy pióra, które posłużyłeś do rysowania, używali do pisania. Zamierzam trochę zamówić mój czasopismo kulkowe. Jestem artystką, ale nie używałem tuszu zbyt wiele jako medium. Poza tym nie sądzę, bym mógł sobie pozwolić na szkicownik, ale nie sądzę, by moje kopie były wystarczająco ciężkie, aby były długopisy. Czy masz jakieś inne sugestie dotyczące tańszych szkicowników, które będą działać? Poza tym, zanim kupię te długopisy, czy trzymają to samo w innym notebooku firmy Leuchtturm? Mam książkę kompaktową Leuchtturm1917 Soft Cover B5.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Mandala – terapia artystyczna obrazkami

Mandala - jak narysować